0745 610 604
sportingclub_2011@yahoo.com

Like us on Facebook!

Scp

Impreuna vom fi mai buni

Indrumar pentru o alimentatie sanatoasa

Vom prezenta un scurt ghid, pentru a veni in ajutorul parintilor in ceea ce priveste alimentatia unui copil sportiv.

1. Pentru fete active cu varste intre 6- 12 ani, necesita 1600 -2200 calorii pe zi , in timp ce baietii de aceeasi varsta 1800 - 2400 calorii pe zi. Cu cat au mai multa activitate zilnica ,cu atat necesarul de nutrienti si calorii creste.

2. Copii trebuie sa manance de 4 ori pe zi ,la interval de 3-4 ore.

3. Mesele trebuie sa fie echilibrate ,in ceea ce priveste proteinele, carbohidratii, grasimile si vitaminele.

4. Sursele de: A) PROTEINE : vita,curcan,peste, pui,oua, branza, lapte,iaurt,fasole,legume, etc.

                  B) CARBOHIDRATI :paine ,cereale ,orez, paste ( de evitat sa facem un obicei sa dam copiilor prajiturele, bomboane ,sucuri )

                  C) GRASIMILE :nuci ,seminte ,alune,masline,avocado,peste, fructe de mare,ulei de masline ,etc. (grasimile furnizeaza acizi grasi esentiali -Omega 3 si 6,pe care organismul nu-i poate sintetiza,dar ai sunt necesari pentru o serie de procese . Grasimile au si rolul de a ajuta la asimilarea vitaminelor A,D, E si K din alimente. Fara grasimi ,aceste vitamine absolut necesare nu pot fi asimilate in cantitate suficienta.)

                  D) VITAMINE :aproape fiecare aliment in parte contine vitamine, fie ca vorbim de fructe ,legume (Vitamina C fructe proaspete ,Vitamina B6 -alune ,fasole verde, peste, avocado,banane , Vitamina A -lapte,mango,ficat, oua ,spanac,rosii ,etc. Vitamina E -alune ,paine neagra,seminte de floarea soarelui etc.)

Intre toate acestea si in plus alti nutrienti necesari cum ar fi mineralele, acizi grasi esentiali sa aminoacizi esentiali, trebuie sa fie un echilibru ,foarte mult sau mai putin din ceva ,produce disfunctionalitati la nivelul intregului organism.

5. De evitat : prajeli ,iaurt aromat,supa instant,chipsurile, stixurile, biscuiti sarati,taitei instant,margarina,pate de ficat,mezelurile,sucurile acidulate ( Cola ,Fanta, etc) si toate alimentele cu multe E-uri nocive,grasime modificata genetic (margarina),etc .

6. Hidratarea este foarte ,foarte importanta in viata fiecaruia ,atunci cand un sportiv se dezhidrateaza scade performanta sportiva ,astfel beti multa apa ,bauturi sportive cu electroliti.

INFORMATIV ,PROCENTAJUL PENTRU FIECARE SURSA CONSUMATA ZILNIC AR FI : 50-60 % - CARBOHIDRATI , 25-30 % GRASIMI si 15-20% PROTEINE.